Wednesday 14 April 2010

Jag och cykeln på äventyr

Idag lånade jag mammas cykel och åkte på lite äventyr i den fantastiska vårsolen. Första stoppet blev lunch på en somalisk restaurang i Rinkeby med mamma. Jätteportioner fick vi och det smakade mycket fint. Nästa stopp skulle bli Tensta Konsthall men när jag kom dit upptäckte jag att det var stängt så fick fota lite tjusiga målningar på väggen utanför istället. Sista racet blev till Vinsta för Läkarmissionen. Där hitta jag en spännande liten bok från 1966 med illustrationer av en polsk designer vid namn Jan Mlodezeniec som kostade 5 kr. Värt!






Today Ive been around on my mothers bike in the spring sun in a suburb in Stockholm. Went for some lunch with mum and then went to a charity shop where I bought a small book from 1966 with images of art by the polish designer Jan Mlodezeniec.

3 comments:

Agneta said...

Härlig tur du gjort. Äta lunch med mamma är ju inte ngt du kan göra varje dag. Kram

Casper said...

Mlodozeniec rocks! He is a star of a polish poster scene.

Åsa Elmehed said...

Näe det blir ju inte så ofta så man får passa på när man är hemma och när solen skiner =) Kram

Casper, yeah he's great. Its a tiny old book and all in polish. Ill show you next week. Weird I found it. It was only like 50p.