Wednesday 24 February 2010

Interviews/Portfolio view

Hade mina första två intervjuer idag på LCC (London College of Communication), där jag pluggar för tillfallet. Dels har jag sökt deras tvååriga Foundation Degree samt deras treåriga Bachelor. Båda i Grafisk design. Kändes bra på själva intervjun. Frågan är om de gillar min portfolio och mina sketchbooks. Nästa vecka har jag två intervjuer till på två andra skolor här i London. Plus att arbetsprover till Sthlm ska skickas in. Mycket nu. Lär ju bli kalas nästa helg.



Had my two first interviews today att LCC. One for FdA and one for BA in Graphic Design. Went ok I think. You never know if they like your portfolio and sketchbooks though. Hopefully they did. Two more interviews to go next week. And I will have to send my application for a university in Stockholm as well. A lot to do. Definitely going out next weekend.

3 comments:

Nina said...

Spännande, jag håller tummarna! Det är klart att dom gillar dina grejer, annars är dom dumma i huvudet. Har ni kickat igång internet?

Puss

Åsa Elmehed said...

Tack hoppas, får reda på dessa två imorrn!
Haha nej det går sådär med internet. Får använda grannens som är sämst. Sitter lite i skolan och uppdaterar mig också =)

Åsa Elmehed said...

Tack hoppas, får reda på dessa två imorrn!
Haha nej det går sådär med internet. Får använda grannens som är sämst. Sitter lite i skolan och uppdaterar mig också =)